Våre kampanjeetiketter ble stemt frem som «Beste sesongbaserte emballasje» i internasjonal designkonkurranse.

Sprudge er anerkjent som verdens mest populære kaffepublikasjon og et globalt møtested for kaffe-verden. I år ønsket de å hedre de beste emballasjene i kaffebransjen og opprettet Sprudge Design Awards.

Der har våre etiketter fra årets vinter-, sommer- og høstkampanjer blitt stemt frem, først som 1 av 16 semifinalister, deretter som 1 av 5 finalister i kategorien. Og helt til slutt tok vi altså seieren i kategorien «Beste sesongbaserte emballasje» («Outstanding Packaging, Seasonal or Limited Edition»).

Hedrer det norske landskapet

Til disse kampanjene har vår grafiske designer Benedicte Torvik designet etiketter som reflekterer det vakre, norske landskapet. Fra nord til sør, fra øst til vest. Fra kalde vintermorgener til varme sommernetter.

– Designet på vinterkaffene gjenspeiler en reise gjennom det norske landskapet, fra skøyting i lavlandet, tradisjonell torskefiske langs den norske kysten til netter under stjernene i den klare vinternatten, forteller Benedicte.

– For sommeren ønsket vi å lage et design som gjenspeiler en typisk norsk sommer. Hva er norsk sommer for deg? Er det frisk sjøluft langs kysten, varme sommerdager på stranden, langstrakt åker og blomstereng, eller den legendariske midnattssolen?

Høsten er tiden for innhøsting i Norge og høstkampanjen skiller seg noe ut fra vinter og sommer.

– For denne kampanjen ønsket vi å hedre kaffebøndene våre ved å trekke en parallell mellom innhøsting i Norge og innhøsting av kaffe i opprinnelsesland, forklarer Benedicte.

Stakk av med seieren

Vi er svært stolte av å bli valgt ut blant over 100 nominerte av anerkjente Sprudge, og å bli stemt frem av folket helt til vi sto igjen som vinnere av konkurransen. Vi er utrolig takknemlig og rørt av alle stemmer vi har fått fra kaffeinteresserte verden over.

I finalen konkurrerte vi mot noen av verdens største kaffeprodusenter, men det var altså lille Norge og landets eldste spesialkaffebrenneri som stakk av med seieren til slutt.

Tusen takk!